Terug in de tijd met de Histopad!

De levensechte animaties op een tablet met touchscreen brengen u terug in de tijd: naar het hart van Normandië in 1944. U ziet, hoort en beleeft de beslissende momenten van de Invasie. Een meeslepende ervaring!

Zelf de Duitse bezetting meemaken, zien hoe de zweefvliegtuigen landen, allerlei wapens en ander materieel uitproberen om te begrijpen hoe ze werken, een groot aantal belangrijke historische gebeurtenissen bijwonen… dankzij de HistoPad kan het allemaal. High tech voor een unieke historische ervaring.

Enfant utilisant un histopad
Voyagez au travers du temps et de l’espace avec l’Histopad au Airborne Museum, Sainte-Mère-Eglise

Wat is de Histopad?

De HistoPad is een interactieve tablet waarmee u als bezoeker een duik neemt in de geschiedenis van Sainte-Mère-Eglise tijdens de Bezetting en de zomer van 1944. Dat doet u aan de hand van spectaculaire, wetenschappelijk onderbouwde 360° reconstructies. De strijd in 1944 was een doorslaggevend voor het succes van de Invasie. U beleeft alle beslissende momenten mee!

In 8 meeslepende scenes maakt u een reis door tijd en ruimte: u woont allerlei historische momenten bij, emoties komen weer tot leven.

Zelf doen staat centraal. Elke bezoeker kan – langs het hele parcours – allerlei historische objecten uitproberen. Zo ontdekt u wat ermee kan en zo begrijpt u hoe ze precies werken. Ook ontmoet u de mensen die tijdens de Slag een sleutelrol speelden.

Met de HistoPad kunt u ook op jacht naar bijzondere voorwerpen die aan de Slag herinneren en u kunt een selfie maken in het uniform van een parachutist, een soldaat of een verpleegkundige!

Daarnaast hoort u unieke en ongelofelijke verhalen. U zit al gauw midden in de actie: dankzij unieke nog nooit vertoonde foto’s, bewegende kaarten, stukjes uit films afkomstig uit bijzondere archieven en krachtige, beknopte teksten, vertaald in 6 talen (Frans, Engels, Nederlands, Duits, Italiaans, Spaans).

De HistoPad is gewoon bij de prijs van het bezoek inbegrepen.

Blijf op de Hoogte