As 3: Aanleg van een landschapspark

De aanleg van het park – Een openluchtmuseum

Momenteel is de toegang tot de groene ruimtes niet formeel verboden voor het publiek, maar het nodigt niet uit om ze te gebruiken. Een globale landschappelijke ingreep zal een echte wandeling creëren, meer dan een kruising van groene ruimtes, en zal de dimensie van het Airborne Museum als tuinpark sterker doen uitkomen.

De recuperatie van voertuigen en kanonnen zal ook een echt openluchtmuseum creëren.

Ontwikkeling van de zuidelijke ontvangstruimte – Een nieuw gezelligheidsaanbod

• Het bezoek zal aanzienlijk langer duren, van de huidige 2 uur (122 minuten) tot naar schatting 2,5 uur. Het is de bedoeling het bezoek te verrijken met pauzes tijdens de rondleiding.
  • Een ontvangstpaviljoen van 27 m2 wordt omgebouwd tot een permanent overdekte snackruimte die toegankelijk is voor bezoekers. De bezoekers, die gemakkelijk herkenbaar zijn, zullen er kunnen samenkomen om te ontspannen, te picknicken of een hapje te eten (machines voor warme en koude dranken, snacks).
  • De ruimte zal zich naar buiten uitbreiden waar gezellige momenten kunnen worden verlengd in een lunchzone die voorzien is van alle nodige voorzieningen (banken, tafels, afvalbak).

Blijf op de Hoogte